Fokuseret shockwave

Shockwavebehandling er en moderne og yderst effektiv behandlingsmetode, hvorved højfrekvente lydbølger påføres et skadet område på kroppen. Patologiske forandringer der kan opstå i muskler, sener, ligamenter, det vaskulære system samt det skeletale område behandles, og allerede efter få behandlinger oplever mange væsentlige forbedringer af tilstanden.

Hvordan virker shockwavebehandling?

De højfrekvente lydbølger øger blodgennemstrømningen og dannelsen af nye blodkar. Cellerne stimuleres til at danne nye collagene fibre, som findes i muskler, knogler og bindevæv. Tilkalkning i sener og væv nedbrydes og skadet væv bliver gradvist regenereret og stimulerer kroppens egne helingsmekanismer.

Fokuseret shockwavebehandling hjælper også med at øge den proinflammatoriske proces og stimulere ny knoglevækst. Fokuseret shockwave er effektiv blandt andet på grund af intensiteten i chokbølgen, og fordi energien fra bølgen kan lægges netop dér, hvor skaden er.

Hvordan udføres shockwavebehandling?

Trykbølgerne sendes mod det skadede væv via et applikationshoved, der er tilpasset diagnosens type og omfang. Behandlingen føles som stikken og prikken eller lettere smerte.

HVILKE TYPER SKADER KAN MAN BEHANDLE MED SHOCKWAWE?

• Tennisalbue
  • Golfalbue
  • Musearm
  • Hælspore og smerter i fodsålen